Landsdelshold Ungdom 50m. DM 2022

Nordsjællands ungdomshold på 50m riffel, har vundet guld til DM i Vingsted.

D. 9 til 11 september, afholdte DGI DM for ungdommen. Der blev skudt både individuel og hold på 50m. Der blev skudt med kaliber 22 riffel i liggende position.

DM konkurrencen, blev afholdt på et stort Skyttecenter, Vingsted Skyttecenter, der er beliggende ved Bredsten, tæt på Vejle.

Ved DM markerede hele Nordsjællands Ungdom sig, ved at løbe med Guldmedaljen for bedste Landsdelshold. Det var en kombination af et hold på 20 dygtige skytter fra flere foreninger i Nordsjælland. Ud af de 20 skytter, var der 4 seje skytter fra Frederikssund Skytteforening.

Ud over DGI Nordsjælland vandt guld, var det landsdelene DGI Fyn der vandt sølv og DGI Sønderjylland der vandt bronze. I alt deltog 10 landsdele med ungdomshold

Skytterne på billedet, fra venstre mod højre, Mads Bredahl Christensen, Lars Illum Andersen, Enya Josefine Jacobsen og Elias Hold Mørkenborg udgør et harmonisk hold, hvilket også er med til at de supplerer hinanden godt både i træning og konkurrencer.

Så, det var 4 stolte og glade skytter, der ved ugens træning, modtog deres guldmedalje af en af skytteforeningens trænerer, Anne Illum Andersen.

Dette DM, er afslutningen for ungdommens 50m konkurrence sæson.

Stort tillykke til hele Nordsjællands Ungdomshold, skal lyde fra Frederikssund Skytteforening.