Egedal Turnering 2022
Lørdag d. 13 og søndag d. 14 august, blev der afholdt årets Egedal Turnering 2022. Den blev skudt på Hanebjerg Skyttecenter 50 meter bane, uden for Gørløse.

Frederikssund Skytteforening Riffelafdeling havde skytter med, som gav den fuld gas. Det resulterede også i, da der skulle afvikles finaler, havde Frederikssund Skytteforening 5 skytter med.
  • Fra BK klasserne, skød Lars Illum Andersen og Elias Hold Mørkenborg. (børn)
  • Fra Åben klasserne, skød Sandra Youden og Bethina Sørensen. (Voksen)
  • Fra Seniorklassererne, skød Poul Henrik Brandt. (Senior)
Det gik super godt for dem alle, som skød et virkelig godt resultat i finalen. Og for to af skytterne, gik det ekstra godt.
I BK klassen, skød Lars Illum Andersen sig til en flot Bronzemedalje, og i voksen klassen, skød Sandra Youden sig til en flot sølvmedalje.
Selv om det var en meget varm dag, og alle skytter havde det hedt i deres skydetøj, formåede de alligevel at skyde sig igennem det. Ofte kan spændingen i sådanne finaler, tilsidesætte varmen, da der er fuld fokus på at skyde.

Egedal Turneringen blev afholdt af Ølstykke Skytteforening, som er en del af sommerens 6 ranglisteskydning.
Selv om der er fokus på konkurrence sådan en dag, skal det også nævnes, det lige så meget er det sociale. De er… børn samt voksne, et godt team. Det er så dejligt, at alle aldre supplerer hinanden og er til et sådan arrangement som et team. Visionen er, uanset alder, hvilken dag man skyder, er det en fælles bedrift.

Selve skydningen blev afviklet over 3 skydninger. Første en hovedskydning og derefter en mesterskabs skydning. Begge skydninger er en serie af frit antal prøveskud, og derefter 20 gældende skud. Til hver serie, har skytten 30 min til at afvikle den. Disse to skydningers point, bliver lagt sammen, som så danner grundlag, for en rangering. Denne afgør hvem der, derefter går videre til finalen.
Så alt i alt en rigtig god dag, både på det sociale og skydning.

Tillykke til alle skytter skal ihverfald lyde fra Frederikssund Skytteforening.