I skytteforeningen, er der tradition for at afholde et arrangement kaldet fugleskydning. Det er et arrangement hvor man samles i hyggeligt sammenkomst.  Det er en tradition som i mange foreninger, ligger mange år tilbage i tiden.

Den dag, vil der være en konkurrence, hvor der hænger en fugl lavet i en eller anden form for træ materiale. Så skyder man på tur, mod dele af fuglen, hvor det gælder om at skyde de forskellige dele ned som udgør fugleskydningen.

Når delene af træ fuglen er skudt ned, gælder det om til sidst, at skyde brystpladen ned. Og når den falder, vil det kåre årets nye fuglekonge. Den titel har vedkommende igennem det kommende år, ind til næste fugleskydning, hvor der igen skydes om hvem der skal være den næste fuglekonge.